Μαθητής

Μαθητής

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Δημιουργική γραφή από τη μαθήτρια της Γ΄ τάξης Βοτσαίτη Αντιγόνη

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΙΡΗΝΗ - ΠΟΛΕΜΟΣ

  1. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του παιδιού που περιδιαβαίνει τη «φριχτή πολιτεία».  Συνεχίστε το κείμενο σε πρώτο πρόσωπο και προσθέστε δύο ακόμα παραγράφους.  Μιλήστε για τα πράγματα που συναντάτε και που συνθέτουν την εικόνα του πολέμου και αναπολήστε τις εικόνες της ειρήνης. (Διαλέξτε προσεκτικά τις λέξεις που θεωρείτε καταλληλότερες για να αποδώσετε την ατμόσφαιρα του πολέμου και της ειρήνης.)

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
                   (η συνέχεια)                                    
  …Τότε ένιωσα σα να ήμουν παγιδευμένη σε έναν από εκείνους τους εφιάλτες που πρέπει να τρέξεις μέχρι τα πνευμόνια σου να σκάσουν, αλλά δεν μπορείς να κάνεις το σώμα σου γρήγορα να κινηθεί. Σκέφτηκα για λίγο και κατέληξα… έπρεπε να μείνω εκεί. Γνωρίζω καλά πώς όσοι συλλαμβάνονταν το βράδυ από τους Γερμανούς, φυλακίζονταν και βασανίζονταν, επειδή εκείνοι νόμιζαν πως ετοιμάζαμε ξεσηκωμό. Και αφού δεν υπήρχε καμία περίπτωση να γυρίσω σπίτι και ειδικά μέσα σε τέτοιο σκοτάδι, έπρεπε να κρυφτώ και με το πρώτο χάραμα να ξεκινήσω, να βρω και να καθησυχάσω τη μάνα μου.
  Όλο το βράδυ δεν έκλεισα μάτι, δεν μπορούσα. Προσπαθούσα να θυμηθώ, έπρεπε να θυμηθώ, να θυμηθώ το δρόμο του γυρισμού. Μα όλες μου οι αναμνήσεις είχαν σχέση με το νεκρό πατέρα μου, του οποίου η μνήμη τσάκιζε και άνοιγε περισσότερο τα ψυχικά τραύματα που μου είχε προκαλέσει ο θάνατός του. Δεν ήθελα να θυμάμαι μα δεν έπρεπε να ξεχάσω, ειδικά τώρα που βρισκόμουν σε κρίσιμη ανάγκη.
  Δεν κατάλαβα πότε πέρασε η νύχτα, μόλις άρχισε να ανατείλει ο ήλιος ξεκίνησα, μην ξέροντας ακόμα ποιον δρόμο έπρεπε να ακολουθήσω. Καθώς διέσχιζα μια πλατεία ανατρίχιασα ένα ρίγος με διαπέρασε κοίταξα γύρω μου… διαμελισμένα κορμιά, τουμπανιασμένα μωρά, μανές στείρες από γάλα ανίκανες να θρέψουν τα παιδιά τους. Προσπέρασα γρήγορα δεν υπήρχε κάποιος τρόπος να βοηθήσω. Οι εικόνες που αντίκριζα όμως κατά την ατελείωτη διαδρομή του γυρισμού με έκαναν να συλλογιστώ: Τι κέρδιζαν οι μεγάλοι με τον πόλεμο; Πού οδηγούσαν οι απειλές, τα βασανιστήρια, οι ωμότητες και οι βαναυσότητες; Τι κατάφερναν με τη διχόνοια που έσπερναν; Μα γιατί συνέβαιναν όλα αυτά; Γιατί είχε ανακατευτεί έτσι η ζωή μου;…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου